Соленки с картофи

18 яну

От известно време си мисля за хубава рецепта за соленки и се сетих, че преди 100 години когато бях ученичка, ми беше попаднала една малка книжка с рецепти и там имаше  страхотни соленки, които се правеха с варени картофи. Всички много се удивляваха на тази съставка, а вкуса беше наистина много приятен.

Повод за тези ми размисли за соленките дадоха две мои приятелки, които не си падат много по сладкиши, но им се наложи да похапнат някои приготвени от мен сладки ;).

Та така, покрай тях се сетих за книжката, издирих я и ето, че днес приготвих въпросните соленки. Не съм убедена обаче, че моите приятелки ще похапнат от тях. Поне не и от тази партида :). Но по-нататък… ако слушат… :).

Адаптирано от „Сладки, соленки“. Подвизават се като „Соленки, 19-ти вид“.

Продуктите:

3 сварени и намачкани картофа (около 500 гр.)

100 гр. настърган кашкавал

125 гр. меко масло

1 яйце – белтъка за тестото, жълтъка за намазване

1½ – 2 ч. чаши брашно

сол (при желание и нужда – мисля, че 1/3 – 1/2 чаена лъжичка би било добре, но става и без – въпрос на вкус )

Приготвяне:

От изброените продукти се замесва меко тесто. Разточва се на кора с дебелина около 5 мм, реже се на триъгълници и се оформят кифлички.  Докато правех кифличките, си помислих колко отдавна не съм правила такъв вид сладки/ соленки и  как съм позагубила тренинг (чудя се какво ли става с отличните ми умения за работа с Excel :)), но в крайна сметка се успокоих, защото бързо започна да се получава все по- добре.

Соленките се подреждат в застлана с пекарска хартия тава и се намазват, с разбития с 1-2 супени лъжици прясно мляко, жълтък. Може да се посипят със семенца. Изпичат се в загрята фурна на 190°С, при режим с вентилатор. Пекат се до хубаво, силно зачервяване.

Добър апетит!

7 коментара to “Соленки с картофи”

  1. gotvenetolesno януари 18, 2011 at 2:18 pm #

    Много ми хареса рецептата за ‘Соленки, 19-ти вид’… Мисля още утре да се захвана с приготвянето им :) Поздрави :)

  2. Dani януари 18, 2011 at 4:28 pm #

    Eма, много апетитно изглеждат :)
    И ме успокои, че съм млада, след като не помня от преди 100 години :)))
    Поздрави!!

  3. Ema януари 18, 2011 at 6:42 pm #

    Боряна – успех и ще се радвам после да споделиш какъв е бил резултата :)
    Дани – разсмя ме :), на възраст съм – 100 и отгоре ;)

  4. sabinaberova януари 19, 2011 at 8:31 am #

    Много са апетитни , Ема ! :)
    Поздрави и усмихнат ден :)

    • Ema януари 19, 2011 at 9:31 am #

      Благодаря Сабина:)
      Хубав ден и от мен!

  5. littlethingslife януари 22, 2011 at 6:52 am #

    Ема, тази година съм решила да си угаждам със соленото. Записах си рецептата и ти благодаря за нея. Не бях чувала за такива соленки и ще ми е интересно да изпробвам някой ден. Поздрави и приятни почивни дни! :)

    • Ema януари 22, 2011 at 7:35 am #

      Радвам се, Мира, надявам се да ти харесат когато ги пробваш :)
      Напоследък и аз приготвям повече солени неща. Засега съм зарязала сладкото, но да видим докога ;)
      Хубав уикенд и от мен :)

Вашият коментар

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

