Плодово руло

Тия дни постигнах една малка победа, която обаче много ме радва. Ето какво се случи – разглеждайки менюто от детската ясла на сина ми, две неща в него ме подразниха – едното беше филия с шоколад (няма да коментирам), а другото – плодово руло. Шоколада е ясен, обаче това невинно и дори здравословно звучащо руло ме смущаваше. Сигурна бях, че плод е последното нещо, което присъства в него… В крайна сметка установих, че това е опаковано руло, със срок на годност около година. На етикета имаше осем Е-та!!! Обърнах внимание на когото трябваше и… O, чудо – още същия ден децата получиха крем с намачкан банан за следобедна закуска. А филията с шоколад беше задраскана и заменена с филия с мед и масло. И макар, че нишестения крем не е най-полезното нещо на света (и в нишестетата има по едно-две Е-та) пак е по-добре…

Случката с храната на детето ми е поредната проява на моята лична инициатива да не си мълча когато нещо не е наред.

Та в тази връзка се сетих за едно руло, което мама приготвяше като бях дете. Намирах го ужасно вкусно и е един от първите сладкиши, които съм правила сама. Днес си припомних този аромат от детството ми и отново го намирам за много приятен и „домашен“.

Блата е от пандишпаново тесто, а плънката направих от сладко от диви ягоди, приготвено от моята майка – без стабилизатори, оцветители, консерванти и т.н. и т.н…

Ето продуктите:

4 яйца

1/4 ч. ч. тръстикова захар (нямах бяла, но в оригинал е с такава)

3/4 ч. ч. брашно

около 200 гр. сладко или мармалад (използвах сладко от диви ягоди)

Приготвяне:

Яйцата се разбиват със захарта докъто побелеят и увеличат обема си. С бъркане се добавя брашното. Сместа се изсипва в правоъгълна, намаслена, застлана с хартия за печене тава. Тавата трябва да бъде достатъчно голяма, за да се разстели сместа на тънък пласт.

Изпича се на 150 °С с обдухване.

След като блата стане леко златист, се изважда, маха се хартията за печене и се прехвърля върху влажна кърпа. Кърпата заедно с блата се навива на руло и после се развива (това е с цел да не се начупи блата при същинското навиване, тъй като докъто е топъл блата, той е по-гъвкав и не се чупи). Сладкото се разпределя върху целия блат и рулото се навива отново. Може да се поръси с пудра захар🙂

2 thoughts on “Плодово руло

  1. Много обичам това пандишпанено руло , а твоето изглежда чудесно Ema .Представям си колко е било вкусно и ароматно със сладкото от горски ягоди мммм .:)
    Поздрави и хубав ден !

    • Благодаря Сабина🙂
      Предвид колко съм начинаеща в снимането на храна, се радвам да прочета такъв коментар🙂
      Иначе аромата на диви ягодки е наистина страхотен…
      Хубав ден и от мен!🙂

Вашият коментар

