Крем-супа от тиква


Какъв по-подходящ момент за похапване на тиква от есента?🙂

„Баничка ли ще правите“ – това ме попита продавачката в магазинчето откъдето избрах моята тиква. „Не съм решила още“ – отвърнах.

И наистина не бях. Но в себе си вече знаех, че съм готова да пробвам нещо по-различно от тиквеник или просто запечена тиква.

Реших да направя супа – нещо, което още миналата есен се канех да сготвя, но така и не стигнах до там. Подготвих се и с резервен вариант за вечеря ако случайно тиквеното ми творение не бъде одобрено и приготвих тази семпла супичка, по идея от списание „Меню“.

Продукти за около 2 порции:

около 300 гр. тиква

1/2 глава лук

3 скилидки чесън

1 морков

1 щипка бахар (смлян)

1 щипка индийско орехче

1 щипка канела

смлени тиквени семки за поръсване

заквасена сметана по избор (аз не сложих)

Приготвяне:

Зеленчуците се нарязват на парчета и се задушават в малко мазнина и вода. Доливат се около 2 непълни ч. ч. вода. Варят се до говност (около 30 мин) и се пасират.Добавят се подправките, малко олио и бучка масло в предпочитани количества.

Супата се сервира със заквасена сметана и поръсена със смлените тиквени семки (може да бъдат и цели).

Как беше посрещната тази необичайна за нашето семейство супа?🙂

Сигурно не е трудно да се сети човек, че мъжът в къщата не беше очарован, макар, че изяде една порция… Може би от глад просто😀.

Синът ми (на 2г.) изненадващо пожела допълнително.

Въпреки неизбежния сладникав привкус, аз самата бих я определила като приятно, оранжево разнообразие в менюто🙂

5 thoughts on “Крем-супа от тиква

  1. Поздравления!За първи път опитах тази супа в Австралия,и ми беше много странна,в последстве се оказа,нещо ,като национално ястие,пренесено от ирландци.

    • Veselka, благодаря🙂.
      Интересно инфо споделяш.
      В България, май доста хора са скептично настроени към тиквата, приготвена на супа, но предполагам, че подлежи на промяна🙂

  2. Pingback: Какво сготвих с една тиква « Кулинарни експерименти

Вашият коментар

