Домашна питка по мой начин

Като една съвременна и ангажирана с много неща жена (макар и безработна в момента), имам машина за хляб, която да ми улеснява живота. Страхотен уред е и много се радвам, че го имаме – така винаги имаме вкусен хляб. Откакто имаме машината (няколко месеца) не съм се сещала да меся на ръка, макар, че обичам да го правя – мисълта, че правя хляб, който е за любимите ми хора ми е приятна. Самият процес на месене също ми се струва вдъхновяващ (като изключим хвърчащото насам – натам брашно ;)).

В края на миналата седмица Иво и Мария ни бяха на гости – знам, че обичат домашни питки и хлебчета и реших в тяхна чест да поизцапам кухнята си с брашно🙂.

Ето и рецептата за тази питка, която имам от моята майка.

Продукти (за тава с диаметър около 30 см):

1 яйце

1 ч. чаша хладко прясно мляко или вода

1 кубче мая (40 гр.)

1 суп. лъжица захар

1 ч. лъжица сол

1 суп. лъжица олио

2-3 суп. лъжици кисело мляко

около 3 ч. чаши брашно

1 яйце или жълтък за намазване

семенца за поръсване

Приготвяне:

Маята се разтваря в хладкото мляко/ вода. Течността се добавя при останалите съставки и се замесва меко тесто. Втасва около 1 час на стайна температура, покрито с кърпа. Премесва се. Аз разделих тестото на 9 парчета, от които оформих малки топчета. Може и да не се разделя. Оставя се да втаса още около половин час в намазнена тава.  Междувременно се намазва с разбитото яйце или жълтък (като стигнах до този момент се сетих, че имам силиконова четка за тази цел – оказа се много удобна :)).  Може да се поръси със семена по желание – аз използвах готова смеска от сусам, мак, ленено семе и слънчоглед. Изпича се на 180 °С.

След изваждането от фурната се поръсва с хладка вода и се покрива с кърпа, докъто изстине.

11 thoughts on “Домашна питка по мой начин

  1. Еми благодаря много за рецептата.Питката стана страхотно.Даже децата не чакаха да изстине налапаха я още вряла.

  2. Pingback: Пълнозърнеста питка със сушени домати и босилек « Кулинарни експерименти

  3. Здравейте! От скоро започнах да се доказвам в кухнята, тъй като съм само на 17г. Не минава седмица, в която да не съм приготвя нещо вкусно на родителите си.🙂 Снощи реших да ги изненадам с домашна питка. Следвах всички инструкции, но добавих малко повече брашно, понеже много ми лепеше тестото и не можеше да се омеси хубаво. Накрая всички останахме много приятно изненадани и очаровани! Даже поискаха още! Такава питка ми се ядеше още от Нова година, хаха.
    Препоръчвам рецептата на всеки!🙂

Вашият коментар

