Пълнен шаран

Ето и поредната рецепта за пълнен шаран за Никулден – сигурно това биха си помислили повечето хора, които ще прочетат това.

Най-вероятно е така.

Само, че за мен рецептата е специална🙂 – най-вече заради факта, че днес моят любим съпруг е именник🙂.

Друга особеност е, че имам много малък опит с готвенето на риба.

За щастие, моя опит с шарана беше успешен. Рецептата е от моята свекърва, която е я приготвяла години наред. Не знам дали успях да я направя точно като нея, но определено беше одобрена, така, че реших да я споделя.

Ето рецептата, по която приготвих нашия Никулденски шаран.

Продукти:

1 шаран, почистен

1 глава лук

2 моркова

3-4 кисели краставички (по-малки)

1 сварено яйце

250-300 гр. сварени гъби (използвах кралски печурки)

1-2 шепи едро нарязани или счукани орехи

1 лимон

Количествата за плънката са ориентировъчни, може някои по-предпочитани продукти да заменят други – важното е да се получи шарено, както казва свекърва ми🙂.

Приготвяне:

Шарана се осолява и вътрешността му се натрива със сока на половин лимон.

В тиган се задушават лука и морковите. Добавят се гъбите, киселите краставички и яйцето, нарязани на кубчета. Долива се с малко от гъбения бульон или вода и се оставя течността да изври, а продуктите от плънката да станат почти напълно готови. Добавят се орехите.

Вътрешността на шарана се пълни със сместа и се зашива. Поставя се в намазнена тава, долива се малко гъбен бульон или вода (около половин чаена чаша). Рибата се поръсва с няколко ивици олио отгоре и се слагат лимонови резенчета. Ако остане плънка – разпределя се в тавата около шарана.

Изпича се за около 1 час на 180ºС, на режим „грил“. При нужда може да се завие с алуминиево фолио.

Това е – добър апетит и… наздраве!🙂

10 thoughts on “Пълнен шаран

  1. Ема, да ти е жев и здрав именника!
    Шарана изглежда стахотно!!!
    Ние в къщи от години не сме правили шаран (от както съм в Кипър – не знам дали е възможно да се намери тук) и все отбелязваме празника с нущо друго рибно, понякога дори с морски деликатеси…
    Сърдечен поздрав от мен!

  2. Ема, да ти е жив и здрав именника!
    Нека Св. Никола да акриля цялото ви семейство!
    Шаранът изглежда прекрасно
    макар че не съм любител на тази риба/
    Поздрави и хубава седмица!

  3. Ема, да е жив и здрав мъжа ти! Прекрасен шаран си направила, голяма майсторка си. Аз помня шарана на баба ми, беше божествен и много приличаше на този който си приготвила ти.
    Поздрави!

    • Дани, благодаря🙂
      Получи се добре, благодарение и на свекърва ми, която беше така добра да ми обясни на 2-3 пъти кое как се прави. Не, че е нещо много сложно… просто аз не бях много сигурна в себе си🙂

  4. М-м-м. Къде го това шаранче да го папна🙂
    Традицията повелява да има и стафиди. Пробвай тази година.
    Иначе рецептата е много интересна и ще действам по нея този път.
    Благодаря.

  5. Pingback: Никулденски шаран « Кулинарни експерименти

  6. Pingback: Никулденски шаран – Рибник | АГРОНАВТ

Вашият коментар

