Шоколадови бонбони-пръчици с цитрусови корички

Набелязах си тази рецепта преди известно време от Smitten kitchen.

Но тогава портокалите бяха доста неприятни за ядене, за да си ги купиш само заради корите им. С идването на зимата, предлаганите на пазара портокали станаха сочни и вкусни  и след като вкъщи изядохме една мрежичка от тях (аз предимно ;)), реших, че със следващите купени портокали ще направя тези портокалови пръчици, потопени в шоколад. Обаче в магазинчето където пазарувах плодове имаше страхотни мандарини и застаряли портокали.

Взех мандарини и реших да опитам с техните корички. И ето какво се получи:

Нужните продукти:

корите на 5-6 мандарини, нарязани на ивички (по възможност с еднакви размери)

захар и вода в съотношение 1:1 (аз използвах 1½ ч. чаша захар и 1½ ч. чаша вода, но ми остана около 1 ч. чаша ароматизиран сироп, който сега се чудя какво да правя :))

около 130 гр. тъмен шоколад

Приготвяне:

Оформените корички се пускат за няколко минути във вряща вода, след което се изплакват със студена вода и се оставят да се отцедят (в оригиналната рецепта се препоръчва процедурата да се повтори, но тъй като тя е за портокалови кори, а моите бяха от мандарини, ми се стори, че те са доста по-крехки и ще се разкъсат. Целта е да се отстрани мазнината от корите.).

От захарта и водата се приготвя сироп, в който след завиране се пускат коричките и се варят на тих огън около един час. След това се изваждат върху решетка и се оставят да изсъхнат. (аз използвах и кухненска хартия за допълнително подсушаване).

Шоколада се смила или натрошава на малки парченца, разтопява се на слаб котлон (при мен на степен 2 от 10) и коричките се изсипват в съда с шоколада. Изваждат се с подходяща щипка (аз използвах щипка за лед). Подреждат се върху хартия за печене. След като шоколада стегне се отлепват и са готови за похапване🙂

Както се вижда, малките ръчички са предпочели да вземат мандаринки, което никак не е лошо🙂.

4 thoughts on “Шоколадови бонбони-пръчици с цитрусови корички

  1. хм, не се бях замисляла да пробвам с мандаринови корички. интересна идея. миналата година ми остана захаросана, но все пак влажна захар от кандирането, която вложих в един кекс, като коригирах течността, която трябваше да се добавя в него. Тази година и на мен ми останаха едни буркани със захарна вода. Хубавото е че дълго издържат в хладилник. До тогава човек може да ги вложи я в някой чай или пък в сладкиш. Поздрави и приятни коледни приготовления!

    • Да, и моят буркан стои в хладилника в очакване🙂
      Може би за сиропиране ще го използвам, но малко по-нататък, че много сладки се насъбраха напоследък.
      Весели приготовления и на теб, почти не остана време…🙂

  2. С мандариновите корички си представям каколко ароматни са тези бонбони. Много празнични и създаващи настроение са бонбоните ти, Ема
    Поздрави и весели празници!

    • Дани, благодаря ти🙂
      Наистина са ароматни и много вкусни. Само, че са малко дребнички, може би неслучайно оригинала е с портокалови корички. Но пък в моя вариант спокойно може да си вземеш с шепа – няма опасност от предозиране😉

Вашият коментар

