Винен кебап

Съвсем обикновена и добре позната рецепта, която за мен беше абсолютно неизвестна доскоро. И мисля, че е било голям пропуск. Интересно как майка не го е приготвяла никога при условие, че баща ми много цени месната храна😉.

Наскоро незнайно как бях осенена от идеята да приготвя винен кебап – може би Ники е споменал, че иска. Набързо проверих какви рецепти са публикувани в интернет и видях, че са доста сходни и доста лесни. Бързо измислих и моят вариант и след това го реализирах. Получи се нещо много добро – дори аз като любител на постната храна го намирам за страхотно.

Нужните продукти:

около 700 гр. свинско месо

1 глава лук

1 ч. чаша (около 300 мл) червено вино

3-4 с. лъжици доматено пюре или лютеница

2½ с. лъжици брашно

2-3 листа дафинов лист

2-3 зрънца бахар

½ ч. чаша ориз (с вместимост 300 мл)

масло

Приготвяне:

Лука и нарязаното на парченца месо се запържват в малко олио, докъто месото побелее, а лука стане прозрачен.

Долива се виното и вода, колкото да покрие месото (при мен около 1½ ч. чаша). Слагат се бахара и дафиновия лист и се оставя на тих огън за около 1 час и половина или докъто месото се свари добре. Посолява се, добавя се лютеницата или доматеното пюре.

Брашното се размива с малко студена вода до гъста каша, добавя се малко от соса и след това с бъркане се изсипва при месото. Оставя се да поври още 2-3 минути на тих огън.

Междувременно ориза се сварява с вода и сол (аз го правя в съотношение 1:3,5 – ориз: вода като използвам обикновено бисерен ориз). След като ориза е готов се добавя масло според предпочитанията, но колкото повече, толкова по-добре🙂.

Сервира се като се сипва от месото със соса и отстрани се добавя топка от ориз.

Това е всичко – лесно за приготвяне, макар и не много бързо, но пък се готви само през повечето време🙂.

Мога само да препоръчам на мама да сготви на татко от този кебап – мисля, че всеки обичащ месото (и не само) би го оценил.

P. S. Нещата които отново си припомних, преглеждайки рецептите и които уж знам, но все пак – не бива да се използва за готвене вино, което не е добро за пиене.  А ориза се разбърква с вилица🙂.

2 thoughts on “Винен кебап

  1. Здравей,
    много приятна рецепта. И аз до скоро никога не бях приготвяла винен кебап, също като при теб и майка ми, незнайно защо, у дома не е приготвяла. Но се оказа, че е нещо много вкусно и апетитно. Вече често го правя. В повечето рецепти, които четох преди време, срещах, че принципно се прави с телешко месо, но и аз използвам свинско.
    Остава само да си пожелаем приятен апетит!

    • Здравей Мариана🙂
      Радвам се, че и ти си открила това вкусно допълнение към менюто🙂. Аз след като „открих“ винения кебап, поразпитах мои приятелки дали го правят и се оказа, че и те не са приготвяли вкъщи. Може би, всъщност, е добре познат на хората, хапващи редовно на стол да речем (там май присъства задължително :)).
      Аз пък докъто си избирах рецепта видях мнения, че се прави еднакво добре и с телешко и със свинско, а също, че може да се ползва и бяло вино. Все още не съм пробвала друг варинат обаче, освен описания.
      Поздрави и хубав ден от мен!🙂

Вашият коментар

