Гуакамоле

Салата, която е добре известна на света, но на мен – не🙂. Поне доскоро🙂. Понеже по-нетрадиционни продукти като авокадо или булгур не се приемат много радушно от Ники, обикновено готвя с нещата, които знам, че обича. Веднъж забелязах, че се впечатли от една салата с авокадо (бяхме на гости), и реших, че може би има вероятност този плод да влезе и в нашата кухня. Напоследък на няколко места, забелязах рецепта за гуакамоле и взех, че направих една вкъщи. И всички останахме очаровани – много свежа салата, която изчезва за минути! Прочетох, че най-лесно е всички продукти да се смелят, но повечето автори споделяха, че харесват авокадото намачкано, а домата ситно нарязан. Тази идея ми допадна – не обичам твърде пасирани храни, предпочитам да се усеща по някое парче. Традиционно за тази салата се използват сос „Табаско“ или люти чушки и пресен кориандър (не е задължителен). Понеже не поддържам наличност от сосове, но имам такава от люти чушки, използвах тях. Кориандър не намерих в близките магазини, но и отзивите за вкуса му не ме амбицират да търся усилено. Все пак, ако ми попадне ще пробвам задължително.

Гуакамоле е мексиканска салата и казват, че върви добре с текила или Маргарита. Според Ники и с ракия е  много добре. Според мен е чудесна даже и без питиета.

Ето с какво приготвих моето гуакамоле:

2 малки домата

2 плода авокадо

½ средно голяма глава лук (или 1 малка)

3 люти чушки

1 скилидка чесън

лимонов сок/ или сок от лайм (използвах сок от около половин лимон)

Приготвяне:

Авокадото се намачква с вилица и се полива с лимоновия сок, за да не потъмнее. Доматите се нарязват на дребни кубчета. Чушките, лука и чесъна се смилат. Всичко се смесва, добавят се сол, черен пипер (аз не сложих), още лимонов сок ако е нужно.

Добър апетит!

Източник – тук.

9 thoughts on “Гуакамоле

    • Пари, наистина, но много приятно😉
      Не е прекалено люто (това май зависи и от лютивината на чушките, но тези, които купувам не са от най-парещите).

  1. И аз много обвичам гуакамоле. Правя го смляно, но съм сигурна, че и с по-едро нарязани домати пак ще е вкусно. Напомни ми за лятото с тази рецепта, с онова афганистанско чатни по-долу(записала съм си го за правене през лятото), а и пролетно със зелената салата по-горе. Все още избягвам салатите, но от време на време си взимам по някой айсберг и рукола, че не може без свежа салатка въобще. Още малко и ще дойдат пресните зеленчуци и плодове… Поздрави и приятна почивка!

    • Мира, радвам се, че са те заинтригували салатите. Аз определено чувствам нужда от свежи салатки, макар, че времето е малко никакво още – рано за пролетни зеленчуци, а пък зимните вече са ни омръзнали и не са много свежи от дългото съхранение.
      Хубава нова седмица🙂

  2. Pingback: Гуакамоле | Bulgarian Blog

Вашият коментар

