Тирамису

Знам, че с тази публикация не показвам нищо ново и несготено досега🙂.  Няма да пиша рецепта, защото  този път я спазих дословно (почти де ;)) от блога на Даниела, тъй като правя истинско тирамису за пръв път.  Избрах тази рецепта защото е с термично обработени яйца, това удължава времето за приготвяне, но пък страхотния вкус и увереността, че никой няма да се разболее от поднесената храна, не са за пренебрегване.

Отдавна не бях готвила толкова емоционално. Повода беше гостуването на едни много мили наши приятели и аз доста време мислих какъв точно сладкиш да направя. Докато не установих, че тирамисуто е техния (според мен, разбира се :)). Беше ми много приятно да си мисля за тях докато го приготвям и смятам, че внесох доста положителна енергия вътре🙂. Затова реших, все пак, да публикувам малко снимки от това доста приятно десертче.

Навсякъде, където търсих рецепта, се съветва, какаото да се наръси през цедка, преди сервиране, за да е с добър външен вид  поднесеното парче. Обаче се оказа, че така е много лесно човек да го вдиша, тъй, че ако някой знае средство против надишване с какао, моля да каже🙂.

Добър апетит!🙂

Източник – тук.

8 thoughts on “Тирамису

    • Благодаря ти, Дани🙂. Много си мила, както винаги. Аз досега бях приготвяла тирамису от едни разтворими прахчета и много ни харесваше, но, разбира се, не е особено полезно с разните Е-та вътре. Разликата във вкуса между прахчето и приготвеното от истински продукти си е осезателна🙂
      Хубав уикенд ти желая🙂

  1. Еми, жестоко изглежда това тирамису, тази събота мисля да го тествам задължително, а и май нямам против да вдишвам какао предвид изумителните количества сладко, които изяждам напоследък🙂

  2. Ема, много хубаво ми напомни за тази рецепта на Дани. Аз досега винаги съм го правила със сурови яйца, но напоследък съм се насочила към рецепта с топлинно обработени такива и тази рецепта ми идва супер.

    За какаото, аз пък съм чувала да се поръси веднага именно за да не се задавят хората. Явно различни хора, препоръчват различно. Абе важен е крайният резутат – да е вкусно и безаварийно. Много хубаво ми изглежда това тирамису и ще пробвам в близките седмици. Поздрави!

    • Мира, аз прочетох, че какаото се слага преди сервиране, заради добрия външен вид, защото ако се сложи предварително, се намокря и залепва за крема🙂. Но както казваш, важен е крайния резултат🙂, пък и в крайна сметка, може и от бързане да сме вдишали по малко😉.

  3. Pingback: Ягодово-шоколадова торта с бишкоти « Кулинарни експерименти

Вашият коментар

