Най-яките кексчета :)

… които някога съм правила. Ей това си помислих след като ги извадих от фурната и опитах. Вярно, че не съм пробвала безброй рецепти, но тези са ми фаворити, защото са с плодчета вътре, а аз много обичам такива. Наскоро четох публикация в невероятно красивия блог на Ирина, в която тя дава полезни съвети как да се процедира с плодовете в кексовете. Спазих ги и получих кексчета с много плодове вътре, без при това да са станали „клисави“ или спихнати.

Та така🙂. Използвах плодчета касис, които бяха в един компот. Плодчетата се измиват и подсушават, замразяват се за няколко часа в камерата и се овалват в брашно с помощта на сито. Всичко останало е обичайното за кексчета🙂.

Източник на рецептата тук.

Продукти:

2 яйца

¾ ч.ч. прясно мляко

¼ ч.ч. олио

¼ ч.ч. разтопено (и охладено) масло

¾ – 1 ч.ч . захар

2 ч.ч. брашно

1 бакпулвер (10 гр.)

1 ч.ч. плодове касис (боровинки или друго)

Приготвяне:

Мъфините стандартно се приготвят като сухите и мокрите съставки се смесват в отделни купи и после мокрите се добавят към сухите. За да цапам по-малко съдове… Разбих яйцата с вилица, добавих млякото, олиото и маслото, след това сложих захарта, брашното с бакпулвера и накрая касиса. Касиса беше подсушен и замразен за около денонощие. Овалях зрънцата в брашно с помощта на сито.

Сместа се разпределя във формички, предварително намаслени или с поставени вътре хартиени чашки. Изпича се в предварително загрята фурна на 160ºС, при режим с вентилатор за около 30 минути или докато клечка за зъби излезе суха.

Добър апетит!🙂

10 thoughts on “Най-яките кексчета :)

  1. Моля, изтрий ми горния коментар. Не ми е ясно, защо се появи това име!!! Извинявам се!
    Колкото до кексчетата, отново :)) мисля, още днес да ги пробвам.

  2. Еми, прекрасни са и съм сигурна, че са станали невероятно вкусни! Липсват ми твоите кексчета🙂. Мисля, че вече е време да си купя формички и да направя една от твоите изкусителни рецепти! Целувки🙂.

    • Миленче, сигурна съм, че само формичките те делят от направата на страхотни кексчета🙂. Но ще имам впредвид, че моите ти липсват при бъдеща среща😉

  3. Много добре изглеждат, наистина! Както и бонбоните по-долу (аз нещо напоследък само по сладкото се заглеждам😉 Интересна информация за плодовете в кексове, благодаря🙂 Хубава есен ти желая🙂

  4. Кексчетата изглеждат много хубави и реших да ги направя. Никога до сега не съм правила такива. В момента се пекат и се надявам да станат.🙂

Вашият коментар

