Овесени сладки

Тази седмица готварския ми ентусиазъм стигна дотам, че приготвих два вида сладки с овесени ядки от последния брой на  GoodFood🙂. Не знам откъде ми дойде енергия, но след прибиране от работа, готвене, вечеря, евентуално пране, простиране… и т.н…. се захващах със сладките, така, за разтоварване🙂. Сигурно и затова станаха много яки🙂.

Ето леко модифицираните от мен рецепти от GoodFood, октомври 2011:

Овесени сладки с орехи и стафиди

Продукти:

140 гр. фини овесени ядки

50 гр. кокосови стърготини

140 гр. печени орехи (половината при мен бяха сурови)

100 гр. стафиди (част от тях при мен бяха червени боровинки)

125 гр. масло

230 гр. захар (използвах смес от Мусковадо и бяла захар)

около 5 с. л. мед (сместа може да се опита и при нужда да се добави още)

2 с. л. гореща вода

1 ч. л. сода бикарбонат

около ½ – ¾  ч. ч. брашно

Приготвяне:

Меда, маслото и захарта се разтапят. Овесените ядки, орехите, стафидите, кокоса и брашното се смесват в купа. Содата се разтваря във водата и после се смесва с течната смес и всичко се добавя при сухите съставки. Разбърква се добре. При нужда може да се сложи още брашно (аз лично съвсем го бях забравила и добавих колкото сместа да може да се оформя). Оформят се питки като кюфтенца и се подреждат в застлана с хартия за печене тава. Изпичат се в загрята на 140°С фурна (режим с вентилатор). Имат леко дъвчаща структура заради кафявата захар🙂. Много добри!

Овесени сладки с корнфлейкс

Продукти:

125 гр. масло

100 мл. кондензирано мляко

3 с. л. мед (може и повече)

2½ ч. ч. корнфлейкс натрошен

1 ч. ч. фини овесени ядки

1 ч. ч. брашно

1 ч. л. сода бикарбонат

2 шепи сушени боровинки и стафиди, няколко нарязани сушени кайсии

Приготвяне:

Млякото, маслото и меда се разтопяват и се добавят при останалите продукти, смесени в купа. Оформят се сладки и се подреждат в тава, застлана с хартия за печене. Поръсват се корнфлейкс и се изпичат в загрята фурна (160 °С с обдухване).

Този вид бисквити, за разлика от другите, които описах по-горе, бяха по-малко сладки от обичайното (дали заради неточната ми везна или просто такава е била идеята на оригиналната рецепта). На мен ми допаднаха много така (други хора също ги одобриха), но вероятно следващия път ще сложа 1-2 лъжици мед повече, просто като ядеш бисквита, очакваш да е по-сладка🙂.  Не е проблем и да се опита самата смес и да се подслади още при нужда.

И двата вида бисквити, след изпичане се оставят да поизстинат в тавата (понеже са меки) и се доохлаждат върху решетка. Съхраняват се в кутия.

Добър апетит и приятни есенни дни!🙂

4 thoughts on “Овесени сладки

  1. Около мен има цяла група фенове на овесените бисквити, които определено ще оценят тези рецепти🙂 И така апетитно подредени и подканящи да си вземеш, че човек трудно може да им устои! Прекрасни са🙂 Поздрави и хубав ден от мен!

    • Габи, благодаря за милия коментар, надявам се да се харесат🙂.
      Имаш чудесен блог, трябва да го разгледам по-подробно в скоро време🙂. Хубава седмица от мен!🙂

  2. Еми,
    Почти успях да усетя аромата на прясно изпечени сладки🙂. Уникални са! Обичам твоите рецепти :-)! Запази една овесена сладка и за мен, моля😉.
    Целувки

    • Хихих, Миленче, аз пък обичам твоите коментари🙂. Не просто ще ти запазя, ами направо ме вдъхновяваш да забъркам цяла доза за следващата ни среща😉

Вашият коментар

