Морковен кейк с маскарпоне

carrot cake with mascarpone

Дамм.. Не е с крем-сирене🙂

Историята на този морковен кейк започна с малкото чувалче моркови, които Ники купи, мина през разговор с колегите ми с какво се прави морковен кейк и същинската част май започна с двете кутии Маскарпоне, които на следващата сутрин Калин остави на бюрото ми🙂.

Нямаше как вече🙂. До този момент не бях съвсем сигурна дали и с какво и кога… ще правя морковен кейк… дали ще стане вкусен и дали ще занеса в офиса…  Ама след Маскарпонето на бюрото се изненадах, развеселих и вдъхнових🙂.  И кейка стана🙂. Влажен и сочен, с вкусен крем, с ядки и плодчета вътре. Много лек и приятен десерт, стига, разбира се да не се прекалява с изядените парчета😉.

Адаптирано от сайта на BBC – Food recipes.

Продукти:

За блата:

1 ч. ч. кафява захар

3 яйца (малки) или 2 големи

100 мл. олио

1 ч. ч. брашно

1 ч. л. канела

1 ч. л. джинджифил на прах

1 ч. л. сода бикарбонат

½ пакетче бакпулвер (5 гр.)

200 гр. едро настъргани моркови (около 1 ч.ч. или 3 средно големи моркова)

80 гр. едро смлени/ нарязани орехи (около 1 ч. ч.)

кората на един портокал

около 100 гр. стафиди

около 35 гр. червени боровинки

За крема:

 около 400 гр. маскарпоне на стайна температура

300 мл сладкарска сметана, студена

3-4 с. л. пудра захар

кората на един лимон и един портокал

Приготвяне:

Яйцата и захарта се разбиват добре с миксер до побеляване и сгъстяване. На струйка с разбиване се добавя олиото. С бъркане с лъжица следват брашното, набухвателите и подправките. Накрая се добавят морковите, ядките и сушените плодове. Разбъркват се внимателно.

Сместа се разпределя в тавичка с ø 26 см, покрита с хартия за печене и намазнена. Изпича се в загрята фурна на 170 °С, режим с вентилатор за около 50 минути (проверява се с клечка за зъби). Получава се сравнително дебел блат, който аз разрязах на две части. Сместа може да се изпече на два пъти, за да няма притеснения с рязането😉.

Блата се охлажда върху решетка и след пълното му изстиване се разрязва с остър нож, конец или и двете🙂

Сметаната за крема, заедно със захарта се разбива с миксер до сгъстяване, добавят се маскарпонето на части и кората от лимон и портокал.

Блатовете се слепват с крема като преди намазването, всеки от тях се напоява с по 2-3 с. л. прясно мляко.

Добре е кейка да престои няколко часа преди хапване🙂

Добър апетит!

14 thoughts on “Морковен кейк с маскарпоне

  1. Еми,

    снощи най-после реших да го направя този кейк и веднага ми стана любим. Първата ми мисъл като го опитах беше, че е божествен🙂 Други също го потвърдиха😉
    Благодаря!

  2. Благодаря за невероятната рецепта!!! Направих кейка и съм възхитена🙂 Страхотен вкус!!! Вече ми е фаворит!!!

    • Здравей Таня.
      Мисля, че би станало добре. По принцип рецептата беше за един блат, покрит с глазура. Понеже според мен блата се получи дебел, аз го разрязах на две части. Така, че от половин доза, мисля, че би се получил достатъчно дебел блат, който да се покрие с глазура.

  3. Zdravei Ema, tochno si biah namerila edna recepta za torta s maskrapone i iagodi i posledniat mi opit v tursene na podhodiashta recepta beshe tvoiata stranichka. Tui kato Misho (moiat muj) kupi edna ogromna torba s morkovi a az ot magazina kupih dve kutii maskrapone (stana mi simpatichno pochti kato v tvoia sluchai :))) i se chudeh kakvo da napravia na deteto che i za nas koeto da ne e mnogo sladko no i vse pak da e tortichka. Chakam utre da doide i shte ia napravia. Sigurna sum che shte ni haresa. Blagodaria🙂

  4. Здравейте! Пробвах преди известно време за първи път вашата рецепта за кейка и стана невероятен! Следващите два пъти обаче кремът не ми стана достатъчно пухкав. Подозирам, че това се дължи на разликата между животинската сметана, която използвах в началото, и растителната, която използвах в следващите пъти, както и на прекомерно разбиване. Вие имате ли някакви наблюдения и какви съвети може да ми дадете?

    • Здравейте Мария🙂
      Аз съм приготвяла крема единствено с растителна сметана, добре охладена, а маскарпонето – със стайна температура. За съжаление не съм работила с животинска сметана и нямам опит.

Вашият коментар

